Werken bij Azerty

Een mensenbedrijf

Azerty is de absolute nummer 1 in computeronderdelen in de Benelux. Voor de buitenwereld misschien een gewone webshop, maar insiders weten dat er achter die ‘digitale etalage’ een warm en gepassioneerd mensenbedrijf zit. Francisca Peters, de HR-manager van Azerty, weet waar die cultuur vandaan komt. “Het komt van onze oprichters. Het is hun visie, hun DNA en dat weten ze heel goed over te brengen. En ja, misschien is het ook wel een beetje dat ‘Sallandse’ hoor; het zorgen, en het ‘er zijn’ voor elkaar. Die mentaliteit, collegialiteit en sfeer die we hier intern ervaren stralen we ook uit naar buiten, naar onze klanten. En dat is wat we op onze beurt weer terugkrijgen. Naast het leuke werk is dat onze motivatie.”

Thuis voelen op het werk

Maar hoe zit het nu met uitzendkrachten? Die mensen worden ingehuurd voor ‘piek- en zieksituaties’ en moeten opeens functioneren in een hecht team. “Iemand die bij ons aan de slag gaat, al is het maar voor één dag, krijgt altijd een introductieprogramma. We vertellen hoe we werken en waarom we dat zo doen.

Voor tijdelijke krachten is het belangrijk om zich zo snel mogelijk thuis te voelen, want ondergedompeld worden in een nieuwe omgeving met allemaal vreemde gezichten is natuurlijk niet niks. En daar doen we alles aan om dat zo prettig mogelijk te laten verlopen. Na de introductie gaan de uitzendkrachten naar de afdeling, meestal het magazijn, en worden daar opgevangen door een begeleider. Hij volgt hen en helpt ze om een volwaardig teamlid te zijn.”

Klik met Salland

“Wij hebben heel veel gemeen met Uitzendbureau Salland. Als geen ander weten zij dat mensen het kapitaal van de onderneming zijn. Zij hebben heel goed in de gaten dat je met het talent van mensen veel kunt bereiken als je het maar blijft stimuleren en ontwikkelen. Die filosofie zie je ook terug in hun eigen onderneming. En dat is precies waarom we graag met ze werken. We begrijpen elkaar. Verder is het prettig dat ze geen uurtje-factuurtje instelling hebben; Wij hebben een behoefte, en hun prioriteit is om die zo goed mogelijk in te vullen. Dat is hun drive – en zo staan ze erin.”